Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCarthy, Carol Rohrer
TitelDual-Enrollment Programs: Legislation Helps High School Students Enroll in College Courses.
QuelleIn: Journal of Secondary Gifted Education, 11 (1999) 1, S.24-32Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-4610
SchlagwörterAcceleration (Education); College Credits; College School Cooperation; Dual Enrollment; Eligibility; Financial Support; Gifted; High School Students; High Schools; Higher Education; Program Development; Shared Resources and Services; State Regulation; Talent Development; Transitional Programs
AbstractThis article discusses allowing high school students to enroll simultaneously in high school and college courses. Controversial issues surrounding dual enrollment are considered including: shifting control for educational decisions, awarding course credit and grades, and reallocating tax dollars for tuition. Factors in developing a student's K-16 seamless transition are considered. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Secondary Gifted Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: