Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrice, Harry E.; Blanton, Frank; Turner Parrish, Regena
TitelEffects of Two Instructional Methods on High School Band Students' Sight-Reading Proficiency, Music Performance, and Attitude.
QuelleIn: Update: Applications of Research in Music Education, 17 (1998) 1, S.14-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8755-1233
SchlagwörterApplied Music; Bands (Music); Drills (Practice); Educational Strategies; High Schools; Instructional Materials; Music Education; Music Reading; Musical Composition; Outcomes of Education; Skill Development; Student Attitudes; Surveys
AbstractCompares the effects of fundamental exercises and music excerpts approaches on sightreading and performance proficiency of 58 students in a symphonic and concert band at a suburban high school. Finds that the students using music excerpts were no weaker in sightreading ability, had a higher performance achievement, and indicated more positive attitudes. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Update: Applications of Research in Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: