Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrothen, Thomas; Bazzarre, M. Elizabeth
TitelAn Intervention To Remediate Developmental Students' Procrastination in a Computer-Based PSI Course.
QuelleIn: Learning Assistance Review, 3 (1998) 2, S.5-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1087-0059
SchlagwörterAcademic Achievement; Developmental Studies Programs; Higher Education; Instructional Effectiveness; Learning Strategies; Remedial Programs; Student Improvement; Student Needs; Study Habits; Time Management
AbstractExamines the effectiveness of a personalized learning assistance intervention to overcome developmental students' procrastination in a computer-based introductory psychology course taught with the Personalized System of Instruction (PSI). An evaluation of the intervention suggests that it was effective in getting the procrastinating students to take quizzes, spend more time working on course assignments, and resulted in their getting higher course grades. Contains 19 references. (VWC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Assistance Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: