Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMurphy, Victoria A.
TitelCompounding and the Representation of L2 Inflectional Morphology.
QuelleIn: Language Learning, 50 (2000) 1, S.153-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333
SchlagwörterAdults; English (Second Language); Language Acquisition; Morphology (Languages); Native Speakers; Plurals; Second Language Instruction; Second Language Learning; Secondary Education; Secondary School Students
AbstractReports on research examining whether first language learners do not include regular plural [-s] inflection within compounds, whereas they do include irregulars. Adolescent francophone English-as-Second-Language students and 15 adult native-speaker controls were required to generate novel compounds in English. Results report regular plurals were frequently found. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: