Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrant, Linda; Rong, Xue Lan
TitelGender, Immigrant Generation, Ethnicity and the Schooling Progress of Youth.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 33 (1999) 1, S.15-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterAsian American Students; Black Students; Educational Attainment; Ethnicity; Hispanic American Students; Immigrants; Minority Groups; Secondary Education; Secondary School Students; Sex Differences; White Students
AbstractUsed data from the Current Population Survey to examine the schooling progress of Asian, Hispanic, black, and white students. Consistent with national trends, females progressed in schools as rapidly as, or more rapidly than, males of their same ethnic and immigrant generation group. The only exceptions were white women in the immigrant generation, who attained less than male counterparts. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: