Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Gerald R.; Ryan, Bruce A.; Keating, Leo
TitelFamily Relationships, Academic Environments, and Psychosocial Development during the University Experience: A Longitudinal Investigation.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 15 (2000) 1, S.99-122Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Development; College Students; Educational Environment; Family Environment; Family Relationship; Higher Education; Late Adolescents; Longitudinal Studies
AbstractThis cohort-sequential study assessed family and university environment on identity formation and ego strength. Findings indicated few developmental changes over 2 years. Intellectual and supportive academic departments and democratic family life predicted ego strength. The effect of intellectual and supportive academic departments on psychosocial functioning was mediated by information management strategies and the use of dialect thought. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: