Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoeser, Robert W.; Eccles, Jacquelynne S.; Freedman-Doan, Carol
TitelAcademic Functioning and Mental Health in Adolescence: Patterns, Progressions, and Routes from Childhood.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 14 (1999) 2, S.135-74Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Need; Adolescent Development; Adolescents; At Risk Persons; Context Effect; Emotional Adjustment; Individual Development; Longitudinal Studies; Mental Health; Middle School Students; Middle Schools; Reliability; Student Adjustment
AbstractExamined patterns of academic functioning and mental health in middle school students and the relation of such patterns to their prior and subsequent functioning. Found variegated patterns of academic and emotional functioning at eighth grade and stability in these patterns across the high school transition. Found some long-term stability among children with uniformly positive or negative functioning at eighth grade. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: