Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarlisle, Joanne F.; Beeman, Margaret; Davis, Lyle Hull; Spharim, Galila
TitelRelationship of Metalinguistic Capabilities and Reading Achievement for Children Who Are Becoming Bilingual.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 20 (1999) 4, S.459-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterBilingualism; English (Second Language); Hispanic American Students; Language Proficiency; Low Achievement; Metacognition; Primary Education; Psycholinguistics; Reading Achievement; Reading Comprehension; Spanish Speaking; Vocabulary Development
AbstractInvestigated the developing metalinguistic capabilities of Hispanic primary school children who are becoming bilingual but whose English achievement is below average. Examines whether native and second-language vocabulary and degree of bilingualism contribute to performance on a bilingual task, and whether native- and second-language vocabulary and metalinguistic development at the word level predict reading comprehension. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: