Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGent, Pamela J.; Gurecka, Louis E.
TitelService Learning: A Creative Strategy for Inclusive Classrooms.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 23 (1998) 3, S.261-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Daily Living Skills; Disabilities; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; School Community Programs; Service Learning; Student Volunteers
AbstractThis article describes using service learning to provide inclusive community-based instruction and functional skills training to students with disabilities. The history of service learning, types of service, and components of service learning are addressed, and a case study of service learning in an inclusive classroom is provided. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: