Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHerr, Edwin L.
TitelTheoretical Perspectives on the School-to-Work Transition: Reactions and Recommendations.
QuelleIn: Career Development Quarterly, 47 (1999) 4, S.359-64Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-4019
SchlagwörterCareer Awareness; Career Choice; Career Counseling; Career Development; Career Guidance; Counseling Theories; Education Work Relationship; Entry Workers; High School Graduates; Learning Processes; Theory Practice Relationship; Work Experience Programs
AbstractAddresses questions that need to be considered in future theoretical and research agendas about how extant career theories provide conceptual insights into the content and process of school-to-work transition. Questions include (a) "Why are career theories not developed to account for the school-to-work process?"; and (b) "Are the proposed career theories complete in their explanation of the school-to-work process?" (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: