Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGboku, Mathew L. S.; Modise, Oitshepile M.
TitelLiteracy Work and the Freirean Approach to Literacy Teaching: Lessons from the Botswana Literacy Pilot Project.
QuelleIn: Australian Journal of Adult and Community Education, 39 (1999) 3, S.162-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCritical Theory; Educational Philosophy; Foreign Countries; Literacy Education; Popular Education; Social Change; Botswana
AbstractA literacy pilot project in Botswana used Freire's methods to support participants in critical analysis of their problems. Program failure was attributed to inappropriate use of critical theory and premature termination. When using Freire's approach, desire for change must come from learners and power must be shared by facilitators and learners. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: