Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLietz, Petra; Kotte, Dieter
TitelGender Differences in Economics--Fact or Artefact?
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 32 (1999) 4, S.213-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterAcademic Achievement; Economics Education; Foreign Countries; Grade 11; Grade 12; High School Students; High Schools; Sex Differences; Test Bias; Australia; Test of Economic Literacy
AbstractInvestigated gender differences in economics education and achievement, using data from a study of Australian secondary school students that collected data on student background and economics achievement (via the Test of Economic Literacy). Results showed few gender differences related to item bias, total performance, and student background factors, challenging the widely held view that gender differences exist in economics achievement. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: