Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAkerson, Valarie L.; Flick, Lawrence B.
TitelTeacher and Student Perspectives about the Importance of Primary Children's Ideas in Science.
QuelleIn: Journal of Elementary Science Education, 11 (1999) 2, S.31-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1090-185X
SchlagwörterClassroom Communication; Elementary Education; Elementary School Science; Misconceptions; Science Education; Scientific Concepts; Student Attitudes; Student Participation; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractPresents the results of a study of elementary science teaching methods. Finds that teachers participating in the study always elicit children's ideas prior to science instruction, and thus consider student ideas to be important. Also finds that students perceived that their ideas were important whether or not the teachers addressed those ideas in instruction. (Contains 46 references.) (Author/WRM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Elementary Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: