Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaroody, Arthur J.
TitelThe Roles of Estimation and the Commutativity Principle in the Development of Third Graders' Mental Multiplication.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 74 (1999) 3, S.157-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterCognitive Development; Elementary School Students; Estimation (Mathematics); Grade 3; Mathematical Concepts; Mathematical Formulas; Mathematics Skills; Multiplication; Primary Education; Skill Development
AbstractThird-graders showing negligible mastery of multiplication combinations were randomly assigned to two groups which practiced different subsets of combinations. Retest results were inconsistent with Siegler's (1988) proposal that item-specific computational practice is necessary to change error patterns and promote mastery. Results suggested that children devise increasingly flexible and accurate estimation strategies and use relational knowledge such as commutativity principle. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: