Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeins, Elizabeth D.; Perry, Adrienne; Piechura-Couture, Kathy; Roberts, Deborah; Collins, Robin; Lynch, Mary
TitelStetson Reads: An After School Tutorial Program for At-Risk Students.
QuelleIn: Reading Improvement, 36 (1999) 3, S.116-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0510
SchlagwörterAfter School Education; College School Cooperation; College Students; Corrective Reading; High Risk Students; Higher Education; Primary Education; Program Effectiveness; Reading Improvement; Tutor Training; Tutoring
AbstractDescribes a program designed to improve the reading skills of second and third graders using work-study students as tutors. Finds: (1) 81% of the students made progress in reading; (2) at-risk learners need extensive vocabulary instruction and background building; and (3) tutors lacked sufficient educational background and knowledge of the reading process. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: