Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllsup, Randall Everett
TitelActivating Self-Transformation through Improvisation in Instrumental Music Teaching.
QuelleIn: Philosophy of Music Education Review, 5 (1997) 2, S.80-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1063-5734
SchlagwörterHigher Education; Improvisation; Music Education; Music Techniques; Popular Culture; Social Influences; Student Centered Curriculum; Student Interests; Student Motivation
AbstractBelieves that learning must have meaning for students and some promise of application to the real world. Maintains that music teachers cannot educate their students successfully through the traditional methods of instrumental instruction, but must teach by improvisation in order to appeal to each individual student and assist in the self-transformation process. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Philosophy of Music Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: