Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrothen, Thomas; Wambach, Catherine
TitelAn Analysis of Non-performers in a Computer-Assisted Mastery Learning Course for Developmental Students.
QuelleIn: Research and Teaching in Developmental Education, 16 (1999) 1, S.41-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-3364
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Failure; Developmental Studies Programs; High Risk Students; Higher Education; Predictor Variables; Remedial Programs; Student Characteristics; Student Educational Objectives; Student Motivation
AbstractDescribes a follow-up study on student performance that investigated whether students' lack of success in an introductory psychology course was specific to the class or part of a general pattern of failure. Finds that 9.5% of the students did not finish the course successfully and that academic intervention did not help. Contains 14 references. (EMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research and Teaching in Developmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: