Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Barbara M.; Pearson, P. David; Clark, Kathleen F.; Walpole, Sharon
TitelEffective Schools/Accomplished Teachers.
QuelleIn: Reading Teacher, 53 (1999) 2, S.156-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterGrade 1; Grade 2; Instructional Effectiveness; Parent School Relationship; Primary Education; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Strategies; School Effectiveness; Small Group Instruction; Teacher Collaboration; Teacher Effectiveness; Word Recognition
AbstractFinds the most effective schools and teachers to be distinguished from moderately and less effective schools by the following: time spent in small-group reading instruction, with much teacher collaboration; coaching children in strategies to figure out unknown words as part of phonics instruction; higher-level comprehension questions; more communication with parents; and making reading a priority. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: