Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHewett, Valarie Mercilliott
TitelA Case Study of an Inclusive Early Childhood Setting.
QuelleIn: Early Education and Development, 10 (1999) 4, S.535-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-9289
SchlagwörterStellungnahme; Case Studies; Child Behavior; Early Childhood Education; Ethnography; Extended School Year; Imitation; Inclusive Schools; Interviews; Mainstreaming; Modeling (Psychology); Observational Learning; Preschool Teachers; Student Participation; Teacher Collaboration; Young Children
AbstractThis ethnographic study examined one inclusive early-childhood setting over four weeks. Observations indicated that children with special needs regularly imitated behaviors, words, and skills of typically developing peers, more advanced peers with special needs, and teachers. Individualized interventions were regularly conducted within general activities. Teacher interviews indicated that regular and special-education teachers collaborated through planning and support. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: