Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLords, Erik
Titel2 Years or 4? The Question Splits Nursing Education.
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 46 (1999) 5Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterAssociate Degrees; Bachelors Degrees; Eligibility; Enrollment Trends; Higher Education; Licensing Examinations (Professions); Nursing Education; State Standards
AbstractNursing educators in two-year programs are resisting efforts by educators in four-year nursing programs to lobby state legislatures to require all new registered nurses to hold bachelor's degrees. Two-year advocates cite their graduates' superior performance on the profession's standardized entrance exam, whereas four-year advocates cite graduates' leadership potential. Declining enrollments in four-year programs are noted. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: