Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgran, Martin; Snow, Kimberly; Swaner, Jayne
TitelTeacher Perceptions of Self-Determination: Benefits, Characteristics, Strategies.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 34 (1999) 3, S.293-301Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterDisabilities; Educational Strategies; Individualized Education Programs; Personal Autonomy; Self Determination; Skill Development; Special Education Teachers; Student Educational Objectives; Teacher Attitudes; Teacher Surveys
AbstractA survey completed by 69 special educators examined their perceptions of the benefits of self-determination for individuals with disabilities, the characteristics associated with self-determination, and the strategies used to achieve it. Results indicated strong support for self-determination instruction. However, few teachers included self-determination skills in individualized education programs. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: