Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarrentine, Shelby J.
TitelFacilitating Preservice Students' Development of Thematic Units.
QuelleIn: Teacher Educator, 34 (1999) 4, S.276-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterCurriculum Design; Elementary Education; Higher Education; Integrated Curriculum; Interdisciplinary Approach; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Teacher Educators; Thematic Approach; Units of Study
AbstractTeacher educators taught elementary-level student teachers how to compose thematic integrated units, first coconstructing a view of thematic teaching, planning events to engage students, and developing an assignment description supporting students' unit writing. The paper describes the unit development, noting how student and faculty reflection on the process resulted in the recommendation that faculty and students compose a sample unit. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: