Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFan, Xitao; Chen, Michael J.
TitelAcademic Achievement of Rural School Students: A Multi-Year Comparison with Their Peers in Suburban and Urban Schools.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 15 (1999) 1, S.31-46
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Research; Longitudinal Studies; Parent Participation; Research Problems; Rural Schools; Rural Urban Differences; School Location; Secondary Education; Secondary School Students; Socioeconomic Status
AbstractAchievement in reading, math, science, and social studies was examined among rural, suburban, and urban school students using data from the National Education Longitudinal Study of 1988. Controlling for socioeconomic status and using nationally representative samples of 8th, 10th, and 12th graders, rural student achievement equalled or exceeded that of their peers in metropolitan schools. Contains 84 references. (Author/TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: