Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWolfe, Christopher R.; Crider, Linda; Mayer, Larry; McBride, Mark; Sherman, Richard; Vogel, Robert
TitelToward a Miami University Model for Internet-Intensive Higher Education.
QuelleIn: Journal on Excellence in College Teaching, 9 (1998) 1, S.29-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-4800
SchlagwörterCollege Instruction; Computer Uses in Education; Economics Education; Educational Technology; Geology; Higher Education; Internet; Journalism; Program Descriptions; Seminars; Social Psychology
AbstractDescribes principles underlying an emerging model for Internet-intensive undergraduate instruction at Miami University (Ohio) in which students learn by creating online materials themselves; faculty facilitate active learning; student intellectual exchanges are enriched; and the seminar sensibility is extended. Four applications are examined: a large-group environmental geology course; an economics course; a social psychology course; and a journalism course. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal on Excellence in College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: