Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWyatt, Flora R.; Meditz, Nancy; Reeves, Meaghan; Carr, Maria Keating
TitelA Cohort Model for Supervision of Preservice Teachers Developed by Mentor Teachers.
QuelleIn: Teaching and Change, 6 (1999) 3, S.314-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-378X
SchlagwörterCollege School Cooperation; Cooperating Teachers; Elementary Education; Elementary School Teachers; Higher Education; Mentors; Preservice Teacher Education; Professional Development Schools; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Teacher Role; Teacher Supervision; Kansas
AbstractThrough a collaborative process, mentor teachers at one elementary Professional Development School developed a cohort model for supervision of preservice teachers. Teams of mentor teachers guide the planning of teaching and other experiences, provide formulative feedback, and guide self-reflection for preservice teachers. The university liaison serves in a facilitating role for both preservice and mentor teachers. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: