Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kent, Susan I. |
---|---|
Titel | Saints or Sinners? The Case for an Honest Portrayal of Historical Figures. |
Quelle | In: Social Education, 63 (1999) 1, S.8-12Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0037-7724 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Consciousness Raising; Critical Thinking; Elementary Education; Evaluative Thinking; History; Middle Schools; Perspective Taking; Social Studies; Value Judgment; Values Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Bewusstseinsbildung; Kritisches Denken; Elementarunterricht; Geschichte; Geschichtsdarstellung; Middle school; Mittelschule; Mittelstufenschule; Zukunftsperspektive; Gemeinschaftskunde; Werturteil; Wertbegriff |
Abstract | Justifies the honest portrayal of historical figures in social studies curricula. Confronts the problems teachers face when helping students analyze conflicting perspectives and values that emerge in an inclusive history. States that students must learn how to make informed judgments about history and the different interpretations involved. (CMK) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |