Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEdelson, Stephen M.; Arin, Deborah; Bauman, Margaret; Lukas, Scott E.; Rudy, Jane H.; Sholar, Michelle; Rimland, Bernard
TitelAuditory Integration Training: A Double-Blind Study of Behavioral and Electrophysiological Effects in People with Autism.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 14 (1999) 2, S.73-81Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Auditory Perception; Autism; Behavior Change; Behavior Problems; Children; Followup Studies; Intervention; Music Therapy; Neurology; Outcomes of Treatment; Sensory Integration
AbstractNineteen individuals with autism either listened to auditory integration training processed music or unprocessed music for 20 half-hour sessions. A significant decrease in Aberrant Behavior Checklist Scores was observed in the experimental group at the 30-month follow-up assessment. In addition, three experimental subjects but no controls showed a dramatic improvement in their auditory event-related brain potential at the P300 amplitude. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: