Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgnew, Eleanor; McLaughlin, Margaret
TitelBasic Writing Class of '93 Five Years Later: How the Academic Paths of Blacks and Whites Diverged.
QuelleIn: Journal of Basic Writing, 18 (1999) 1, S.40-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0147-1635
SchlagwörterAcademic Achievement; Basic Writing; Black Students; Cross Cultural Studies; Freshman Composition; High Risk Students; Higher Education; Longitudinal Studies; Predictor Variables; Reading Programs; Writing Research
AbstractDiscusses how a five-year longitudinal study of 61 basic writers suggest little correlation between the first-year course and overall success in college. Notes the much lower long-term success rate for African-American basic writers who passed the basic writing course. Suggests that reading is a stronger determinant of college success for at-risk students, and that institutions should strengthen first-year reading programs. (SC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Basic Writing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: