Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWedman, Judy M.; Espinosa, Linda M.; Laffey, Jim M.
TitelA Process for Understanding How a Field-Based Course Influences Teachers' Beliefs and Practices.
QuelleIn: Teacher Educator, 34 (1999) 3, S.189-214Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterCollege Students; Elementary Secondary Education; Field Experience Programs; Graduate Students; Higher Education; Inservice Teacher Education; Practicums; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Self Evaluation (Individuals); Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Student Teaching; Teacher Behavior; Teaching Skills; Videotape Recordings
AbstractExamined changes in teachers' beliefs and practices after using video to enhance self-evaluation and guided reflection within a field-based course. Data from a teaching-belief survey, videotapes of teaching episodes, videotapes of post-teaching episodes, and a videotaped portfolio presentation indicated that participants came to view teaching as a process, and many reconsidered their teaching beliefs and practices. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: