Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamos-Sanchez, Lucila; Atkinson, Donald R.; Fraga, Elizabeth D.
TitelMexican Americans' Bilingual Ability, Counselor Bilingualism Cues, Counselor Ethnicity, and Perceived Counselor Credibility.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 46 (1999) 1, S.125-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0167
SchlagwörterBilingualism; College Students; Competence; Counselor Characteristics; Credibility; Cultural Pluralism; English; Ethnicity; Higher Education; Mexican Americans; Spanish
AbstractMexican-American college students (N=186) were exposed to a counselor introduction that identified her as either Mexican American or Canadian American, followed by a recorded bogus counseling session in which the counselor spoke English only or English combined with cues of Spanish-speaking ability. No effect was found on ratings of counselor language or ethnicity, but credibility and cross-cultural competence were a function of participants' bilingual ability. (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: