Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHipps, Doris
TitelTeaching Culture Conscious Diversity Strategies for Rural Schools.
QuelleIn: Rural Educator, 20 (1999) 3, S.25-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-446X
SchlagwörterStellungnahme; American Indian Culture; American Indian Education; American Indian History; American Indians; Cherokee (Tribe); Cognitive Style; Cultural Awareness; Cultural Differences; Culture Conflict; Dropouts; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Federal Indian Relationship; High Risk Students; Rural Schools
AbstractProvides an overview of cultural issues in rural schools serving American-Indian students. Discusses an Eastern-Cherokee school as a typical example, culture and democratic values in education, Indian cultural influences on education, learning styles, dropout concerns, history of Indian education policy, and cultural sensitivity of teachers. Recommends curriculum and educational strategies for rural Indian communities. Contains 39 references. (CDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: