Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRussell, Constance L.
TitelThe Three T's: Approaches to Environmental Learning.
QuelleIn: Pathways: The Ontario Journal of Outdoor Education, 12 (1999) 2, S.4-6Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0840-8114
SchlagwörterStellungnahme; Consciousness Raising; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Environmental Education; Outdoor Education; Social Change; Student Development; Teacher Role; Teaching Methods; World Views
AbstractA model identified by educator Jack Miller identifies three dominant approaches to teaching: transmission (student as passive recipient of knowledge), transaction (student-centered active learning), and transformation (promoting personal growth and social change). While most current environmental-education theory and practice corresponds with the transaction position, the transformative approach to environmental learning is worth striving toward. (CDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Pathways: The Ontario Journal of Outdoor Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: