Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDuPaul, George J.; Ervin, Ruth A.; Hook, Christine L.; McGoey, Kara E.
TitelPeer Tutoring for Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Effects on Classroom Behavior and Academic Performance.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 31 (1998) 4, S.579-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterAcademic Achievement; Attention Deficit Disorders; Behavior Change; Classroom Environment; Elementary Education; Hyperactivity; Mathematics Skills; Peer Relationship; Peer Teaching; Spelling; Time on Task
AbstractA study investigated effects of classwide peer tutoring (CWPT) on classroom behavior and academic performance of 18 students with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). CWPT led to improvements in performance in math or spelling for 50% of students with ADHD, along with reductions in off-task behavior for most participants. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: