Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElder, Linda
TitelCritical Thinking: Teaching the Foundations of Ethical Reasoning.
QuelleIn: Journal of Developmental Education, 22 (1999) 3, S.30-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0894-3907
SchlagwörterStellungnahme; Critical Thinking; Ethical Instruction; Ethics; Higher Education; Moral Development; Moral Issues; Moral Values; Social Cognition; Thinking Skills; Values Clarification; Values Education
AbstractContends that students must understand the foundations of ethical reasoning in order to develop the ability to think critically about ethical issues. Discusses three foundations upon which all ethical reasoning must rest: (1) a sound understanding of ethical concepts and principles; (2) the knowledge that ethics is different from other domains of thinking; and (3) the realization that humans are inherently self-centered. (VWC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Developmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: