Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWade, Rahima C.; Yarbrough, Donald B.
TitelCommunity Service Learning in Student Teaching: Toward the Development of an Active Citizenry.
QuelleIn: Michigan Journal of Community Service Learning, 4 (1997), S.42-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-0180
SchlagwörterHigher Education; Interprofessional Relationship; Program Design; Public Service; School Community Relationship; Service Learning; Student Empowerment; Student Projects; Student Teacher Supervisors; Student Teaching; Teacher Education Curriculum
AbstractA study investigated the effects of service-learning projects conducted by 255 student teachers and designed in cooperation with their cooperating teachers. Drawing on survey and case-study data, it was found that classroom-based service-learning projects, if structured carefully, can contribute to student-teacher empowerment and enhanced relationships between student teachers and cooperating teachers. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Michigan Journal of Community Service Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: