Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLangone, John; Malone, D. Michael; Stecker, Pamela M.; Greene, Eric
TitelA Comparison of Traditional Classroom Instruction and Anchored Instruction with University General Education Students.
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 13 (1998) 4, S.99-109Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6434
SchlagwörterCollege Students; Computer Assisted Instruction; Delivery Systems; Disabilities; Elementary Secondary Education; Higher Education; Instructional Development; Instructional Effectiveness; Multimedia Instruction; Optical Data Disks; Preservice Teacher Education; Special Education
AbstractEffects of a traditional instructional format and technology-enhanced anchored instruction on the immediate and long-term acquisition of knowledge was evaluated with 100 university students in a special-education course. The CD-ROM-based anchored-instruction group outperformed the traditional instruction group on the multiple-choice follow-up test but the traditional group performed better on the essay follow-up test. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: