Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGainor, Kathy A.; Lent, Robert W.
TitelSocial Cognitive Expectations and Racial Identity Attitudes in Predicting the Math Choice Intentions of Black College Students.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 45 (1998) 4, S.403-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0167
SchlagwörterBlack Students; Career Choice; Career Development; College Freshmen; Expectation; Higher Education; Mathematical Aptitude; Mathematics Anxiety; Models; Occupational Aspiration; Path Analysis; Racial Identification; Self Efficacy; Student Educational Objectives
AbstractThe math-related interests and academic-choice intentions of black college students (N=164) are explored. A social cognitive path model offered good overall fit to the data. Although racial identity contributed little to the model, self-efficacy and outcome expectations predicted interests, which predicted choice intentions across racial attitude levels. (Author/EMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: