Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLudlow, Barbara L.
TitelPreparing Special Education Personnel for Rural Schools: Current Practices and Future Directions.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 14 (1998) 2, S.57-75
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterAlternative Teacher Certification; Educational Practices; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Higher Education; Labor Turnover; Nontraditional Education; Preservice Teacher Education; Recruitment; Regular and Special Education Relationship; Rural Schools; Special Education Teachers; Staff Development; Teacher Education Programs; Therapists
AbstractRural schools experience major problems in every aspect of personnel preparation in special education. Review examines what has been done and the problems faced by rural schools in the areas of traditional and nontraditional preservice programs, individual and program qualification mechanisms, personnel recruitment and retention, and retraining teachers and therapists in rural areas. Contains 169 references. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: