Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwanson, H. Lee
TitelReading Comprehension and Working Memory in Learning-Disabled Readers: Is the Phonological Loop More Important Than the Executive System?
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 72 (1999) 1, S.1-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterElementary School Students; Intermediate Grades; Learning Disabilities; Learning Problems; Memory; Reading Ability; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Reading Skills
AbstractInvestigated the contribution of two working-memory systems (the articulatory loop and the central executive) to the performance differences between learning-disabled and skilled readers. Found that, compared to skilled readers, learning-disabled readers experienced constraints in the articulatory and long-term memory system, and suffered executive processing problems nonspecific to their reading-comprehension problems. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: