Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPascarella, Ernest T.; Truckenmiller, Rachel; Nora, Amaury; Terenzini, Patrick T.; Edison, Marcia; Hagedorn, Linda Serra
TitelCognitive Impacts of Intercollegiate Athletic Participation: Some Further Evidence.
QuelleIn: Journal of Higher Education, 70 (1999) 1, S.1-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
SchlagwörterAcademic Achievement; Athletes; Basketball; College Athletics; College Juniors; College Sophomores; Comparative Analysis; Critical Thinking; Football; Higher Education; Intercollegiate Cooperation; Reading Comprehension; Sex Differences; Student Characteristics; Student Participation; Writing Skills
AbstractControlling for precollege aptitude and other influences, a study found male intercollegiate football and basketball players tended to have significantly lower levels of second-year writing skills and third-year critical-thinking and reading-comprehension skills than nonathletes and athletes in other sports. There was little evidence of similar, broad-based negative cognitive impacts for women athletes during these periods. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: