Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwanson, Kathi L.; Hertz, Marjorie S.
TitelWe Love to Read--A Collaborative Endeavor to Build the Foundation for Lifelong Readers.
QuelleIn: Reading Horizons, 39 (1998) 2, S.131-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0502
SchlagwörterGrade 4; High Risk Students; Instructional Effectiveness; Intermediate Grades; Interpersonal Relationship; Qualitative Research; Reading Habits; Reading Instruction; Reading Motivation; Tutoring
AbstractExamines, using qualitative methods, targeted fourth-grade at-risk children in a culturally diverse elementary school in a mid-sized city in the southwestern United States. Describes the nature of social interactions within the context of tutorial sessions. Identifies common characteristics of highly effective tutors in their interactions with older, at-risk readers. (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Horizons" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: