Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKetsetzis, Maria; Ryan, Bruce A; Adams, Gerald R.
TitelFamily Processes, Parent-Child Interactions, and Child Characteristics Influencing School-Based Social Adjustment.
QuelleIn: Journal of Marriage and the Family, 60 (1998) 2, S.374-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2445
SchlagwörterElementary Education; Family Life; Grade 4; Grade 7; Junior High Schools; Parent Child Relationship; Parent Influence; Predictor Variables; Self Esteem; Student Adjustment; Student Behavior; Student Characteristics
AbstractExamines the relationship between family processes and children's school-based adjustment for a sample of fourth-grade (n=161) and seventh-grade (n=151) children. Analyses indicate that child characteristics demonstrated the most consistent and direct association with school social adjustment. A variety of parent-child interactions and family life factors predict adjustment indirectly. (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Marriage and the Family" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: