Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMac Iver, Douglas J.; Balfanz, Robert; Plank, Stephan B.
TitelAn "Elective Replacement" Approach to Providing Extra Help in Math: The Talent Development Middle Schools' Computer- and Team-Assisted Mathematics Acceleration (CATAMA) Program.
QuelleIn: Research in Middle Level Education Quarterly, 22 (1999) 2, S.1-23Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-8959
SchlagwörterCompensatory Education; Computer Assisted Instruction; Cooperative Learning; Disadvantaged Youth; Elective Courses; Enrichment Activities; Grade 7; Junior High Schools; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Middle School Students; Middle Schools; Program Evaluation; Student Attitudes; Talent Development; Teacher Student Relationship
AbstractTwo studies evaluated the Computer- and Team-Assisted Mathematics Acceleration course (CATAMA) in Talent Development Middle Schools. The first study compared growth in math achievement for 96 seventh-graders (48 of whom participated in CATAMA and 48 of whom did not); the second study gathered data from interviews with, and observations of, CATAMA participants. Findings from both supported use of CATAMA. (LPP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Middle Level Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: