Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOnwuegbuzie, Anthony J.; Jiao, Qun G.
TitelThe Relationship between Library Anxiety and Learning Styles among Graduate Students: Implications for Library Instruction.
QuelleIn: Library & Information Science Research, 20 (1998) 3, S.235-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-8188
SchlagwörterAnxiety; Behavioral Sciences; Cognitive Style; Graduate Students; Higher Education; Libraries; Library Instruction; Peer Influence; Persistence; Research Methodology; Self Motivation; Social Sciences; User Needs (Information)
AbstractA survey of 203 social and behavioral science students enrolled in a graduate-level research methodology course examined the relationship between learning style and library anxiety. Found that students with the highest levels of library anxiety tend to be those who like structure, are self-motivated, lack persistence, and are peer-oriented learners. Contains 50 references. (PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Library & Information Science Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: