Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunn, Randy J.; Harris, Lonnie G.
TitelOrganizational Dimensions of Climate and the Impact on School Achievement.
QuelleIn: Journal of Instructional Psychology, 25 (1998) 2, S.100-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-1956
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Attitude Measures; Classroom Environment; Grade 4; Instructional Effectiveness; Intermediate Grades; Language Proficiency; Learning Readiness; Mathematics Achievement; Reading Achievement; Student Attitudes; Student Surveys; Tables (Data); My Class Inventory
AbstractExamines selected factors associated with classroom climate (satisfaction, friction, competition, difficulty, cohesiveness) as perceived by fourth-grade students and explores the relationship between those factors and student academic achievement in the areas of reading, math, and language. Findings indicate that climate plays a relatively minor role in influencing achievement. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Instructional Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: