Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGriffen, Ann K.; Schuster, John W.; Morse, Timothy E.
TitelThe Acquisition of Instructive Feedback: A Comparison of Continuous versus Intermittent Presentation Schedules.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 33 (1998) 1, S.42-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterBehavior Modification; Cognitive Processes; Elementary Education; Feedback; Instructional Effectiveness; Moderate Mental Retardation; Prompting; Word Recognition
AbstractA study found simultaneous prompting procedures were effective in teaching environmental word identification to five students (ages 6-11) with moderate intellectual disabilities and that they were able to acquire additional instructive feedback stimuli presented on either a continuous or an intermittent presentation schedule, regardless of presentation schedule. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: