Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeiler, Jeanne D.
TitelMultiple Meanings: A Comparative Look at Young Women's Future Expectations of Education, Work, and Family.
QuelleIn: Educational Foundations, 12 (1998) 3, S.5-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1047-8248
SchlagwörterBlack Students; Cultural Influences; Females; High Risk Students; High School Students; High Schools; Hispanic Americans; Immigrants; Minority Group Children; Nontraditional Education; Nontraditional Students; Occupational Aspiration; Student Attitudes; Student Educational Objectives; Values; Womens Education; Working Class; New York
AbstractExamined how adolescent, working class, girls enrolled in an alternative high school for at-risk students anticipated their adult lives. Observation and interview data indicated that the range in plans for future work and family reflected tensions experienced between new possibilities presented by the school and more traditional values of family and community. Recent immigration was a compounding factor. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Foundations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: