Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmaller, Harry
TitelCanadian Teacher Unions: A Comparative Perspective.
QuelleIn: Contemporary Education, 69 (1998) 4, S.223-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-7476
SchlagwörterCollective Bargaining; Educational Change; Educational History; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Politics of Education; Preservice Teacher Education; Public Education; Standards; State Government; Teacher Associations; Unions; Canada
AbstractPresents a history of teacher unionism in Canada, comparing it to the development of teacher unionism in the United States. Union membership was mandated, although teachers had (and still have) little power except that related to professional misconduct. Recently, structural changes have included the introduction of a provincially-legislated College of Teachers, which has been widely opposed by classroom teachers. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: