Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexander, Baine B.; Burda, Anne C.; Millar, Susan B.
TitelA Community Approach to Learning Calculus: Fostering Success for Underrepresented Ethnic Minorities in an Emerging Scholars Program.
QuelleIn: Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 3 (1997) 3, S.145-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-8325
SchlagwörterAchievement Gains; Calculus; Classroom Environment; Cooperative Learning; Higher Education; Learning Strategies; Mathematics Education; Minority Groups; Outreach Programs; Statistical Analysis; Student Participation; Undergraduate Students; Workshops; Wisconsin
AbstractThe Wisconsin Emerging Scholars Program (WESP) is a nonremedial, multicultural workshop approach to learning calculus that emphasizes community and collaboration. This approach is designed to foster substantial participation of underrepresented ethnic minority students and alleviate the problems of isolation and lack of support in a large, predominantly white university. Program participants consistently outperformed traditional calculus students. Contains 26 references. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Women and Minorities in Science and Engineering" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: