Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcNaughton, David
TitelTech Talk: "You Talk, It Types?"--Not Quite: Speech Recognition Technology for Postsecondary Students with Disabilities.
QuelleIn: Journal of Postsecondary Education and Disability, 13 (1998) 2, S.78-81
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssistive Devices (for Disabled); College Students; Disabilities; Educational Technology; Educational Trends; Equipment Evaluation; Higher Education; Special Needs Students; Technological Advancement
AbstractReviews the status of speech recognition technology, especially as to how it may be useful to college students with disabilities. Factors supporting effective use of the technology are noted. It is suggested that new speech recognition products must be investigated carefully, because there may be a significant discrepancy between what is presented in advertisements and the student's personal experience. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: